måndag 8 mars 2010

Godmorgon Kvinnodagen

Inte för att jag medverkad i en kvinnodag förrut, men, va roligt det var igår på Folkkulturcentrum. Bilder, diktläsning...Våran Klagomur, ett manifest, häftig konst av flera kvinnor, tack Kim, för allt detta.
Nu till Skarpnäcksateljen. I onsdags kom Mimmi och satt naken modell. Detta upprepas imorgon för alla lediga konstnärer: 13.oo -16.00.
Igår var det ett något minskat program för porträttmåleriet eftersom vi skulle vidare till FKC i Ropsten. Tack, Ulf, för att du läste dina dikter för oss, innan du satt, 2 gånger.
Lite desperat för nya modeller försökte jag ragga upp en finskbrytande bosnier på ett konditori i Jakobsberg. Snygg var han, och sjukskriven för ont. Gav honom ett litet kort där det står Commedia del Arte, och mitt nummer. Just då ertappades jag av man och barn. Ja, så här kan det gå till i Konstens Namn (Life in Art, in Life, in...).
Anledningen till att vi befann oss i Jakobsberg var dock inte för att ragga modeller, men för att se en fin utställning av Marie Ericsson och Eva Godfridsson (måleri och skulptur), har ni vägarna förbi Jakobsberg, ta en titt och fika sedan gärna på Konditoriet för sjukskrivna Karlar.
Vad jag försöker säga är: Var inte blyga, Ragga upp modeller: Kom ihåg, vi erbjuder någonting fint, dem får 100kr, fika, kanske tom en eller två porträtt med sig hem.
Sen vill jag påminna alla om våran Commedia del Arte Workshop. Torsdag 25 och fredag 26 mars på Folkkulturcentrum i Ropsten. Artemis gt. 19. Kostnad: torsdag 3ookr (då ingår krokin 13-15),
fredag 450 kr. Kom en eller båda dagarna. Förslagsvis torsdagen. Då är det introduktion , vi bekantar oss med figurerna ( Harlequin, Columbin, El Capitano, Pantalone, och Isabella), skissar, helst i färg, för att på fredag släppa loss, måla teater, gatuteater, masker, akrobatik, kostymer, mönster, rörelse, ansiktsuttryck you name it. Ett enastående tillfälle att inte bara vara publik, åskådare men ta del, reagera, skapa: live action, live theatre.
Och sen kanske vi får visa upp vad vi har gjort, på någon vägg någonstans, tillsammans eller var och en för sig... Så, slå till, anmäl er, Våga Måla Teater. (Låter lite som Pernilla Wahlgrens bidrag till Melodifestivalen: Jag vill om du vågar... Oj då.......)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar