tisdag 9 februari 2010

PARIS REVISITED



















Paris...Jag vaknar tisdag morgon i Paris. Nysnö. Ca 1.5mm snö och Parisarna har snöbollskrig.
Vad gör jag här? I förrgår satt vi alla och målade av nya ansikten i ateljen: tack, Emma, för att du tog med så fina modeller! ... och nu, intill Sacre Coeur, en hel dag framför mig men eftersom Rodin Museet är stängt tisdagar, kan jag koppla av och se hur staden förvandlats av en tunn, vit hinna.
Den utlovade filmen från senaste workshoppen med Nicole och Jake, får vi alla vänta på. Vi fick så mycket filmmaterial från Frans (våran Holländska Data konsult) och Örjan, att nu ska det till med en redigeringsexpert!
Men den kommer- ayez patience!
Ja visst ja, nu har ateljen en förening: Life in Art, Art in life. Och söker med tända lyktor efter EN REVISOR. Blivande sådana hör gärna av er!
Lördag kväll var vi på Commedia del Arte föreställningen på Teater Replica. För alla som har funderat på att anmäla sig till Commedia del Arte workshoppen i Folkkulturcentrum i Ropsten 25 och 26 mars, rekommenderas denna livliga stycke; Biljettbokning: www.bouffonteatern.com.
För att återkoppla till frågan: vad gör jag här? Jag är på besök hos Marie Antoinette!
C'est tout

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar